Jobb, styrka och intervaller! 💪🏼

Hallå i stugorna. Allt bra? Det är torsdag och jag ligger här lagom trött efter ytterligare några timmars jobb.  Efter en tuff träningsperiod nu med drygt 28 h på två veckor så blir det här en lugn vecka och det passar bra då jag börjat sommarjobba. Under tre dagar har det blivit en del timmar på lokala thairestaurangen här i Fjugesta. Kul tycker jag och lite pengar har aldrig skadat. 😉 Lite träning har det dock hunnits med, så här är dagens inlägg och i vanlig ordning inleder vi med… just det, träning.

Måndag var vilodag och det blev även tisdagen då jag fick rycka in och jobba. Det gjorde dock inte så mycket, många timmar blev det i helgen och lite extra återhämtning veckan innan läger kan egentligen vara bra! Igår låg jag dock inte på latsidan utan det fick bli ett intervallpass på rullskidor. Jag åkte hemifrån till Lanna och mötte Ronja, vi dunkade på med ett block med 3 st 6-minuters intervaller fram och tillbaks på gamla E18 och var helt färdiga efter, vi varvade ner kort och sen gjorde vi oss förtjänta av en glass i värmen. Pulsen var hög under intervallerna och jag tyckte tekniken satt bra ändå på den första intervallen, sämre på den andra och bättre igen på den tredje och sista. 2:00 blev passet och bra kvalitet. Skönt med värmen också, kunde åka i bar överkropp till och med! Här lite bilder:


Idag blev det sovmorgon följt av en del matlagning till Norge och sen träning. Denna gång blev det ett styrkepass på gymmet samt allmänstyrka och MAQ på terassen hemma. 1:15 stannade klockan på och jag tycker de här passen är bra när jag specificerar det så att det blir ett rent styrkepass, känns som kvaliteten ökar då! Träningen i helgen får vi se, tänker mig ett pass på cykeln och sen ett rullskidpass kombinerat med allmänstyrka. Har inte skrivit nåt ordentligt schema eftersom det är rätt hektiskt nu. Ovanligt mig- eller hur, men det ordnar sog nog ändå!

På eftermiddagen blev det som sagt jobb tills nu och imorgon lär det bli en del packning, vallning och annat sånt som ska göras i ordning till lägret. I tisdags kom också paketet med energibarsen, jättebra och kort leveranstid! 

Igår kväll lades också denna 👇🏼 bild upp på Sognefjell Sommarskidcenters Instagram. Blir det finare än sådär?? 😍

Suget efter att få åka skidor blev inte bättre av den bilden precis…😜🎿

Tills vidare, så får ni ha det bra så hörs vi innan vi drar!

/Filip

Kommentera

