Nationaldag och rullskidtest 2! 🇸🇪

Hej!

Det är onsdag, jag har två dagar kvar i skolan och såklart lite träning som har och ska genomföras innan helgen. I helgen drar man ju till Torsby, så det ska vallas och packas och lite så också. 

Igår firade vi mamma som fyllde år och det blev kalas mm. Måndag blev en vilodag, men igår, nationaldagen till ära fick det bli ett rullskidpass skejt i kvällssolen. Oj vilken fin kväll det blev och att kunna bara åka och njuta var riktigt gött. Såna dagar får man komma ihåg i höst när det regnar och är kallt. 


Passet i sig blev bra, tänkte mycket teknik och kände att jag fick till den bra! La också in 5 impulser för att få lite rapphet till idag. Idag vankades det nämligen rullskidtest, även denna gång i kvällssolen. Backrace från Garphyttan upp till Sånnaboda var det som gällde och sist körde jag på 9:34. Denna gång blev tiden… 9:34. Haha helt otroligt egentligen, men faktum är att det var med lite bitter eftersmak. Tekniskt blev det otajmat och inte riktigt som jag ville. Jag körde på kraft och lungor och det tog mig ändå till samma tid. Kände dock att jag hade mer idag men jaja ibland är det så. Bra genomkörare blev det!👊🏻
Imorgon tänker jag mig ett lugnt löppass och fredag blir vila. sen på lördag är det träningsdag med bl.a myrlöpning, vilket blir sjukt kul. Det och stavgång är mina favoriter gällande träning! Hoppas på bra väder då!

Framöver tänker jag att, eftersom jag har pulsklocka och kollar igenom varje pass med den, så kan ni få lite siffror från nåt pass i veckan här. Statistik är alltid roligt att studera! 

Mer än så får ni inte idag, återkommer till helgen med mer, så hade bra tills dess!🙌🏻

/Filip

Kommentera

