Sommarplanering!

Hallå igen kära läsare! Som utlovat väntar ett inlägg om hur min sommar kommer se ut och hur jag planerar träning osv. Kommer även utvärdera den period som gått och se vad som går att bygga vidare på. Först går jag dock igenom de pass som genomförts i helgen lite snabbt och i lördags brände jag av ett rullskidpass med lite intervaller inkluderade i Lanna/Lekhyttan. 2:20 blev passet med 4*3 min intervaller samt några impulser. Bra pass, mycket tänka teknik och koncentrera sig på det men skönt att få plåga lungorna under en period också. 

Igår var jag och morfar på fotboll också när KIF tog emot Vittsjö, 0-0 blev det, synd för KIF för ledningsmålet hängde i luften. 


De blev också ett lugnare pass med löpning och lättare styrka på gymmet och ett bra pass med lättare belastning. Den här veckan blev det 60 min hård intervalltid, det fick vara nog och jag körde A1-A2 för attt inte slita ut mig helt. Veckan har varit bra och nästa vecka kommer bli hård även den, med läger och träningsdagar osv. Nu till det.

Närmsta månaden händer det en hel del och här är datumen att hålla koll på:🙏🏻

10/6 Träningsdag Garphyttans IF

11/6 –> 15/6  Torsby Sommarskidskola

2/7 –> 8/7 Camp Sognefjell m Svart Grupp

Allt ska såklart bli svinkul och ja, man längtar helt klart. 

Utvärderar vi de 1,5 månader som gått av träningsåret är jag helnöjd. 👌🏻 Jag har kunnat, bortsett från en klantig stukning, köra på som jag velat. Träningen jag kör nu är bra mycket hårdare och det syns också på tester och intervaller, jag har tagit det där steget till jag har strävat efter. Löptestet jag vann för några veckor sen berättade jag aldrig om, men där persade jag med 1.19. På drygt 3 km löning mot ifjol, det är framsteg det! 💪🏼 Jag känner att form och liksom kapacitet att köra snabbt länge finns där. Min styrka tidigare har varit snabbhet, men nu klarar jag ett backrace bra mycket bättre. Nu handlar det om att bibehålla det flyt jag har, träna på och hålla mig frisk och skadefri. Under sommaren kommer jag ligga lite högre träningsmässigt de tuffa veckorna för att sen har en rejäl vilovecka med kanske 5-6 h bara, så själva mängden blir densamma iaf. Fokus kommer ligga på stakning, styrka i överkropp, teknik och kvalitet. (Med stora bokstäver.) Kvalitét är det jag suktar efter och hellre att kapa ett träningspass med en timme bara för att det blir tidsfördriv och lägga en timme kvalitet dagen efter. Jag vill också satsa mer på skejtrullsidor, dvs lägga in det mer i träningen bara för teknikens skull, samt enbart stakpass. Annars är jag nöjd med träningen och just om man kollar på schemat över sommaren ska lägren på så fruktansvärt roliga! 👏🏻 Jag räknar ner dagarna…

Målet i vinter när jag drar igång är att jag ska vara bättre förberedd än någonsin, vara mer genomtränad och ha en finfin form. Det är i vinter det ska hända och utvecklingskurvan pekar rätt så rakt uppåt nu, så bland de 30 bästa på Folksam eller USM finns inom räckhåll. Men först ska som sagt sommarträningen göras och vi får hoppas på många fina kvalitativa pass för att göra en så bra vinter som möjligt. 

Den här veckan är också den sista i skolan för min del, jag åker på söndag till Torsby och är där fram till dagen innan skolavslutningen och sen är det sommarlov! 💃🏼 Grymt skönt och att vara på läger sista veckan gör inte saken sämre.

Nu är även sponsorsidan här på bloggen uppdaterad med bl.a formulär och en informationslänk angående samarbete. För er som vill kolla så finns allt på fliken ”sponsring” i menyn på startsidan. Tipsa gärna och allt stöd räknas, det är guld värt!⭐️

Som avslutning får ni bilder från en av de finare dagarna som skidåkare!🙌🏻



Vi hörs!

/Filip

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s