Helgen var ”👌🏻”

Ja halloj på er, förlåt för seg uppdatering. Det är tisdag kväll och långhelgen är slut, jag är igång på allvar igen efter stukningen och har nu också fixat lite angående vinterns material. Då mina inlägg tenderar att bli för långa kommer det här bara handla om helgen, resten får ni till veckan! Här är dagens inlägg:👇🏼

Ja ni, det var ju ett tag sen. Först och främst har vi haft en strålande (bokstavligen) helg nere på kusten. Det här vädret är ju Top notch och att träna i det ger ju bara det ett lättare löpsteg och extra energi. I fredags  kändes foten bra och det fick bli ett löppass på en väldigt fin slinga längs vattnet där jag i vätskepausen passade på att fotografera lite.


Det blev 0:45 löpning med 5 st backimpulser inkluderade, innan jag körde styrka och kort MAQ innan passet var över. Bra pass och ja ni ser ju, finare än såhär blir det knappt. Under dagen kom också några kompisar upp och vi lirade en hel del fotboll, riktigt kul att se dem igen! ⚽️ På kvällen blev det grill och sen dagen därpå vankades det rullskidor. Vi är några från Garphyttan som håller till nere på kusten och vi snacka ihop oss och körde ett pass i solen. 2:00 blev passet och vi körde en längre uppvärmning på ca 12 km(+ att jag hade åkt dit så jag hade kört ca 15) innan vi brände på backintervaller upp för Lagunen-backen tre gånger. Riktigt utmanande intervaller eftersom backen är 3 min lång och går uppför hela tiden. Det blev dock ordentligt med träning och perfekt att träna till sprint som är 2-3 min långa och kräver hög fart. Efter det varvade jag ner hemåt och somnade gott i sängen.😉

Garphyttans armé👊🏻

På eftermiddagen tog vi oss en tur in till marknaden i Strömstad och kollade lite. Mysigt att gå och kolla och det tyckte uppenbarligen fler- för mycket folk var det! 

Ja, ibland får man gotta sig!😉
 

Under söndagen så drog vi skutan hemåt och på kvällen stack vi ner till mormor o morfar och  fikade med jordgubbstårta Mors dag till ära. 😁 Därifrån sprang jag sen en runda och hem sen igen och körde hård styrka á 40:20:30 och avslutade med nedvarvning och stretch, totalt 1:20 pass. P. g.a foten slutade veckan bara på 5:30, men det kan vara bra med en lugn vecka, särkilt efter den tuffa som var innan. Fokus denna vecka blir istället mycket högintensiv och blanda in riktigt lågintensiva pass emellan. 10 h tänker jag och fokus verkligen på kvalitén för att få ut så mycket som möjligt! Det kommer bli bra tror jag.👊🏻

Mer än så har jag inte att säga nu, det väntar en skolvecka med typ 8 inlämningsuppgifter/prov osv innan betygen sätts, så det kan hända att bloggen hamnar lite på efterfoten, hoppas ni har förståelse för det. Men ha en fin vecka med er så hörs vi!🙏🏻

/Filip

Kommentera

