Back-race, avslutning och långturshelg!🔝

Hej på er! Hoppas allt är bra och att ni njutit ordentligt av de här varma dagarna! 🌞 Vi är framme vid helg och såhär har veckan sett ut:

Schemat vet ni redan, men i tisdags inledde vi veckans träning med 1 h cykel A1 i kvällsolen. Riktigt fint pass och minuterna gick fort denna kväll! Värmen gjorde också att det blev första passet utan vindjacka och jag måste säga att det gärna får fortsätta vara sånt här väder på kvällarna!✌

Det blev onsdag och jag besökte för första gången gymmet! Det blev ett 1.45 långt pass med en halvtimmes löpning som uppvärmning och sen rodd- och stakintervaller i stakmaskinen. 9 min intervalltid totalt med fokus på spurt och sprint. Varvade därefter ner lite, sprang hem och körde explosiv styrka samt rörlighet innan passet var slut. När vi ändå är inne på premiärer så blev det T-shirt denna gång!😎

På torsdagen väntade veckans höjdpunkt- testlopp uppför Ånnabodabacken! 💪 Starten gick vid gamla skolan nere i Garphyttans och mål vid Sånnaboda. Faktum är att jag gör mitt bästa test hittills, det gick riktigt bra! Jag öppnade hårt och orkade hålla i riktigt bra hela vägen. Tiden i mål blev 9,34 och jag slog tiden från i höstas med 1.55!!! Fatta det, nästan två minuter, på ett halvår! Jag kände att det gick bra och jag höll trycket hela backen men det här var sjukt och det visar än en gång hur mycket bättre jag åker nu jämfört med tidigare! Riktigt kul att få såna kvitton och nu har jag bevisat att jag klarat ännu ett steg till, vilket är oerhört skönt. På slutet varvade vi ner 2 varv runt sjön och sen var ett viktigt kvalitativt pass slut. Här en bild från nedvarvningen.📸

Idag var det tänkt vilodag men som bonus fick jag att vi körde konditionstest på idrotten i skolan, så lite träning blev det allt.😉 Annars får man ju säga att vädret levererar på topp- dags att plocka fram shortsen igen!

Nu i helgen där det blir två långpass efter några intensivare pass nu. Imorgon blir det skejtrullisar A1 i Lekhyttan med några från gruppen med impulser inlagda. Kul blir det och på söndag är det dessutom GIF-avslutning med alla i hela klubben, vilket såklart blir trevligt. Samma dag finns också ett långpass löpning planerat med några kompisar, det kan dock bli rullskidor även där så det återstår lite att se. Långpass på över 2 h blir det iallafall!🤘

Under de senaste dagarna har jag haft lite problem med en axel, vet inte om jag skadat den på nåt sätt men ett tag kunde jag knappt öppna kylskåpet så jag tar det lite försiktigt med den! Bilderna jag fick från farfar ordnar jag med i helgen, har ögnat igenom dem och några blev riktigt bra, så de kommer upp inom snar framtid!

I övrigt får ni ha en fin helg så hörs vi på söndag om läget och förhoppningsvis med ett gäng bilder från helgen! Tills dess- ha det så bra!👋

/Filip

Kommentera

