5-timmars-helg!💪🏼

Hallå i stugorna och glad Valborg på er- om än en dag fär sent. Det är 1:a maj och nu känns det som våren kom igång lite, dagens väder var faktiskt nära på kortbyxeväder. ☀️ Som vanligt med mig så håller jag inte vad jag lovar hehe utan det fick bli ett inlägg idag istället fär igår. Hursomhelst här ska vi summera veckan som gick och dessutom lägga nästa veckas plan, det är bara att hänga med:

Jo, som jag skrev så blev det mycket riktigt ett långpass på rullskidor med Ronja och Elin. 3 h 10 min slutade det på och 38 km rakt in på kontot. Vi körde vår vanliga slinga Lekhyttan- Kinkhyttan-Vekhyttan och sen tillbaka. Jättetrevligt också med sällskap och faktum är att det är så skönt att åka och bara prata, dra ut en morgon på rullskidor med några polare och bara åka och prata. 🙏🏻 Kan låta konstigt men det finns få saker jag hellre gör, som den skidåkare man är. Faktum är att man ju har en liten annan syn på saker och en slags annan mentalitet och värdering om vad man tycker om. Det tänkte jag faktiskt ta upp i ett inlägg här på bloggen, kommer säkert bli ett intressant ämne! 

Jaja, passet kändes bra och stakningen satt fint. 🌟 Dessutom smällde vi på med 15 snöpinnesimpulser, dvs impulser mellan snöpinnarna innan vi åkte hem och käkade hos Ronja. Riktigt rolig förmiddag och timmarna tickar in, så det är bra, här några bilder från passet:

På kvällen sen cyklade jag ner en sväng till mormor och morfar och mös lite innan jag åkte hem och la mig. För dagen därpå var det bara att gå upp tidigt igen för o jobba i thairestaurangen. Började 9 och slutade 14 så det blev en lagom arbetsdag innan jag på kvällen korrigerade schemat lite och satsade på skejtrullisar+ allmänstyrka. Kände mig inte helt okför  löp/gymintervaller så det fick bli 2 h med det istället, som tur vad blev det inget av min lilla känning men man får vara vaksam så man inte gör nåt dumt. Passet blev också premiär för mina nya skidglajjor!😎

Bra pass och jag fokuserade lite extra på hoppskejt och i allmänstyrka att träna höftböjaren, vilket kändes helt okej! Därmed sammanfattar vi en finfin vecka med 11 timmars träning och bra pass helt enkelt. Hittils klarar jag den hårda träningen bra även om man får lite skavanker i fötter och nacke. Nu gäller det att hålla det här och få variation så veckorna på en månad (i timmar) bli 10-11-8-9 och sen öka det här lite mer efter en tid. Men med den här träningen känns det som vintern kan bli rolig!

Idag blev det iallafall sovmorgon haha efter en tuff vecka, så det blev en klassisk vilodag som start på veckan, vi tog en promenad samt en tur till mormor och morfar. Skönt faktiskt att få en dag ledig och göra sånt man kanske inte gör annars. Nu ikväll tänkte jag dessutom kolla igenom ett chip med bilder och filmer som farfar tog i Torsby under Folksam Cup. Kan hända att de kommer upp i nästa inlägg!😉

Och imorgon är det tisdag och skola igen efter några veckor borta. Känns skönt faktiskt och bra att jag lyckats tajma in en lugnare vecka timmässigt denna gång. Det blir nämligen bara 8 h träning den här veckan men tanken är att det ska bli en fartvecka med både testlopp och intervaller, bl.a har vi i svart grupp testrace på torsdag uppför Ånnabodabacken! 👌🏻 Det blir kul och just nu överväger jag om det kanske blir start i Wedevågsloppet på lördag, kan faktiskt bli så även om jag inte bestämt mig. För att förtydliga är det alltså löparlopp som gäller och det är bra med lopp som fartpass då pulsen är (sky)hög under en längre tid, exakt som på tävlingar, så det vore optimalt. Dock är det som sagt inte hugget i sten så vi får se!

Så här kommer veckan se ut:

Må: vila

Tis: Cykel 1:00 A1

Ons: Löpning+Gym 1:45 A2

Tor: Backrace GIF 1:30 A3+

Fre: Vila

Lör: Wedevågsloppet/ intervallpass löpning m. stavar/ Roddintervaller på gymmet, ca. 1:15

Sön: Långpass löpning A1 2:30

————-

Som ni ser är det inte riktigt bestämt på lördagen så det får vi se med det med. Annars känns det som en bra vecka, extra kul att testa på gym och göra nåt åt kycklingvingarna (😂) samt se hur testrace uppför Ånnabodabacken går. Den som lever får se!

Mer finns inte att tillägga nu utan jag vill önska er en bra vecka så hörs vi framöver! Ha det bra!

/Filip

Kommentera

