SĂ€songen officiellt slut!🎿

HallĂ„ pĂ„ er! 

Det Àr torsdags kvÀll och jag har precis kollat klart pÄ landslagsdamernas match mot Kanada. Jag har frisknat till och lirade lite fotboll idag och testade, o det kÀndes bra sÄ vi hoppas pÄ det bÀsta! Faktum Àr ocksÄ att det imorgon Àr sista dagen innan helg och pÄsklov, vilket Àr vÀÀÀldigt skönt sÄklart. Veckan lyder dÄ mot sitt slut och det Àr dags för del 2 i min lilla summering. Det kommer handla om detaljer, exakt vad jag har förbÀttrat den hÀr sÀsongen och vad som fortfarande gÄr att slipa pÄ! Det Àr bara att hÀnga med:

SkidĂ„kning bestĂ„r av mĂ„nga olika moment som mĂ„ste stĂ€mma för att Ă„ka som allra bĂ€st. Jag pratar om kondition, styrka och teknik. De hĂ€r tre Ă€r nycklarna för att bli bra och noggrann som jag Ă€r har jag satt mig ner och studerat mina + och – det hĂ€r Ă„ret. Till att börja med har jag kunnat trĂ€na pĂ„ bra och det var stor skillnad frĂ„n vĂ„r till höst, sĂ„ bra utveckling redan dĂ€r. Under vintern har det hĂ€r sista klaffat, frĂ€mst i skejten dĂ€r treans vĂ€xel Ă€ntligen sitter, men Ă€ven tvĂ„an pĂ„ ett stabilare sĂ€tt. I det klassiska har stakningen alltid varit en akilleshĂ€l och jag har liksom inte hittat trĂ€ffen, förutom nu sista veckorna dĂ„ jag blev kompaktare och kĂ€nde att det blev bĂ€ttre. I övrigt handlar det om att inte stanna upp utan fĂ„ en flytande rörelse genom tagen och hĂ„lla in armarna, det tenderar att bli flaxigt i pendlingen, men nu ska det bli rĂ€tsida pĂ„ det! För att uppnĂ„ detta kommer jag tĂ€nka pĂ„ det pĂ„ ex distanspass och lĂ€gga in mycket styrka. 

Under Ă„ret har jag ocksĂ„ kunnat trĂ€na pĂ„ och jag har blivit mer trĂ€nad Ă€n tidigare, vilket Ă€r en del i de resultat jag gjort och att jag Ă„kt snabbare och tĂ„lt mer. Det hĂ€r vill jag fortsĂ€tta bygga pĂ„ och att hĂ„lla mig frisk, trĂ€na hĂ„rdare Ă€n tidigare och bli starkare. Det Ă€r sĂ„klart vĂ€ldigt viktigt men för mig kan Ă€ven detaljer under uppvĂ€rmning och rutiner pĂ„ tĂ€vlingsplats vara viktiga och det har jag sett till. 

Egentligen har jag förbĂ€ttrats pĂ„ alla de hĂ€r nyckelpunkterna och jag Ă€r glad att jag kan sĂ€ga (skryta om😉) det och att trĂ€ningen gett resultat. NĂ€sta sĂ€song Ă€r viktig och nu vill jag verkligen satsa. Jag har gjort min bĂ€sta sĂ€song och har steppat upp men jag VET att det finns mer. Det finns alltid nĂ„t att jobba pĂ„ och i sommar ska jag verkligen ligga i hĂ„rdtrĂ€ning! Och motivation finns det, det Ă€r bara att kolla pĂ„ bilder frĂ„n vintern sĂ„ förstĂ„r man varför man hĂ„ller pĂ„! Det Ă€r helt galet bra att fara runt i Sverige pĂ„ tĂ€vlingar med sĂ„na ledare och sĂ„na förĂ€ldrar och lagkamrater man har. Jag har sagt det förr och jag sĂ€ger det igen- det finns inget hellre jag gör Ă€n att Ă„ka pĂ„ lĂ€ger och tĂ€vlingar med dem. Vi Ă€r som den stor familj, man kan vara sig sjĂ€lv och ha kul! Det Ă€r faktiskt en rĂ€tt sĂ„ stor detalj i vĂ„ra framgĂ„ngar, under USM hade ledarna frĂ„n andra klubbar berömt oss för att vi hade sĂ„n lagsammanhĂ„llning och hejade (skrek) fram de andra. Det Ă€r sĂ„nt som gör att man hĂ„ller pĂ„!

SĂ„na hĂ€r detaljer Ă€r viktiga och över sommarhalvĂ„ret skapas skidĂ„karen brukar man sĂ€ga och tanken Ă€r 300 h tills i December, minst. SĂ„ nöta, kriga, kĂ€mpa, you name it, det Ă€r det hĂ€r slitet som ligger bakom! đŸ’ȘđŸŒ

Nog om det. Idag kom glajjorna jag bestĂ€llde, görsnygga om du frĂ„gar mig, sĂ„ bild kanske kommer i nĂ€sta inlĂ€gg. De blir perfekta till Sognefjell, sĂ„ mycket kan jag sĂ€ga!🌟

SÄ nu stÀnger vi dÀrmed sÀsongen 2016-17 officiellt och lÀmnar den bakom oss, för nu vÀntar nya utmaningar och mer taggad kan man inte bli. Som avslutning fÄr ni Ànnu mer bilder frÄn Folksam Cup tagna av Madelene Karlsson som gjorde ett grymt jobb bakom kameran! Tack!

Kommentera

