Sista urladdningen!💪🏼

Hej på er! 

Vilket väder vi haft de senaste dagarna, nästan kortbyxor på det. En ny vecka har börjat och det är faktiskt sista veckan innan det är dags för barmarksträning! Som jag sagt kommer jag lägga en planering för kommande månader och träningsdosen kommer höjas avsevärt. Men mer om det när vi summerar säsongen nästa vecka, nu fokuserar vi på de senaste träningspassen:

I söndags blev det ett längre pass på 1:45 med 11,5 km löpning i A1-tempo och sen 30 minuters styrka+rörlighet som avslutning. Bra pass och skönt varmt väder också vilket gjorde att det blev första passet utan underställ iår. Skön känsla i löpsteget och veckan summerades med 8h på kontot, så det var ett bra vecka. Efter det blev det såklart våfflor med kvarg på, om än en dag för sent. 😉 Anledningen att det inte blev nåt gym var att det inte fanns möjlighet att hänt att, men det fixar sig! 

Igår var det vilodag och idag var det impulspass i Ånnaboda. 🎿 Nu märks det att vårvädret tar ut sin rätt för nu hade snön försvunnit helt på vissa ställen. Passet gick bra och även om det inte var jättetufft blev det lite snabbhet och stafetter. Liknande pass blir det på torsdag nu när snön är begränsad. Imorgon tänker jag mig ett hårt pass, kanske ett kortare löptest för att få en genomkörare inför helgen. En timmes pass blir det, så mycket vet jag. Dessutom ska det vallas lite inför helgen och Grönklittsjakten i Orsa. Sjukt kul ska det bli och även om den allra största motivationen tyvärr dött lite så vill jag få till bra lopp som avslut på en bra säsong. Förhoppningsvis kanske det kan bli lite fint väder månne. Det negativa btw med det här varma vädret är pollen… Ögonen rinner och rinner och rinner och det känns lite som jag är sjuk även om jag vet att det går bra att träna med det. Jaja, det är värsta årstiden nu, sen försvinner ju det!

Som sagt nu är det bara att behålla fokus inför helgen och knyta ihop säcken för iår och komma in i barmarksträningen fullproppad med energi och motivation.🌟 Nu är det inte mycket kvar så det är bara att ge det lilla och njuta, det dröjer ju innan vi får se det vita guldet igen!

Men för nu så får ni ha det så bra då hörs vi!👍🏻

So long

/Filip

Kommentera

