Sprint-race och fler bilder!🎿

Hej på er! Dålig uppdatering på sistone, men det har varit fullt upp med skola och annat, så bloggen har blivit lite lidande. Det har ni säkert förståelse för så jag drar igång; så här har veckan sett ut:👇🏼

Ja efter helgen blev det vila i måndags, dock körde vi styrka på idrotten så det blev en liten bonus, men skönt med en dag fri. Blev lite vallning och pluggande.

I tisdags var det ju GIF-träning och vi körde ett A1-A2 pass med distanspass och stafetter blandat. Hårda fina spår var det och för första gången på ett tag satte jag stakningen, vilket jag såklart är nöjd med. Den här stakningen som varit mitt mål under 1 års tid och som jag har förbättrat, men skönt att få sätta träffen man vill ha. 2:00 var passet så jag körde en halvtimmes distans extra efteråt. Fin kväll!🙌🏻

Igår gjorde jag mitt första cyklepass för iår när det blev en mil MTB och sen lätt styrka som avslutning. Inte jätteroligt pass, men desto nödvändigare… Sen pluggade jag i princip hela kvällen för dagens prov, så därav tidsbristen.

Idag var det sprintrace på schemat och vi körde 6 heat+prolog. Återigen sätter jag stakningen, till och med uppför, betydligt bättre än tidigare och jag är SÅ  glad att äntligen få känna att den sitter. Jag är inte nån mäster-stakare än men det är enorm förbättring! I övrigt fick jag till det bra och skönt att köra lite hårdare! Nu tycker jag att jag visar att jag steppat upp en nivå och har ett fartomslag att sätta in. Skön känsla tar jag med mig och väldigt viktigt att ha med sig in i vårsäsongen.👌🏻

Nog om det, Har ju som jag sagt gjort ett schema till mig själv och kommer göra så varje månad nu och lägga timmar och så och så ska jag även utvärdera helgen i Falun osv. Tankar om barmaksträningen kommer komma när jag summerar säsongen senare. Texten jag skrivit att jag ska publicera och skjutit fram (typiskt mig😅) är inte prioriterad just nu och kommer när den kommer. 😊 Jag har dessutom sökt upp lite kring gym och troligtvis kommer jag införskaffa ett årskort och börja gymma snart, vilket behövs för de här kycklingarmarna haha. Kul blir det!💪🏼

Dessutom fick jag ännu fler bilder från helgen och ett par från Folksam Cup levererade till mig tagna av Pär Dudal, så här finns dem:📸

Nice! 

För er som har tröttnat på min blogg (😉) kan jag varmt tipsa om Anna Haags och Emil Jönssons, de skriver mycket bra som man känner igen sig i och som gör en motiverad! Ett litet tips baraför den som vill: http://annaoemil.se/blogg/

Annars ser vi fram emot helg och mer träning, så ha det gott så hörs vi!🎿

So long

/Filip

Kommentera

