🔜Falun🎿

Hallå på er!

Det är fredag och ännu en vecka har gått. Nu sitter jag i bilen på väg mot Falun och har vallat och packat hela eftermiddagen för att tävla i helgen. Det bli superkul och förhoppningen är att få ett fint avslut på säsongen med i helgen och i Orsa i April. Mer om det snart, för det har blivit några träningar sen KM-silvret och dessutom en studiedag. Passen i veckan har gått bra och förhoppningsvis kommer det finnas lite krut i benen imorgon. Så här har veckan sett ut:

Onsdag var det studiedag och det blev ett löppass på 45 minuter A1/A2 och sen ett explosivt styrkepass på en kvart. Bra känsla i löpningen och sen tuff styrka blev en bra känsla och än en gång fint väder, så det fanns inget att klaga på!😉

Igår var det GIF-pass i Ånnaboda och det blev ett pass med mycket lekar men även några tuffa fartdrag för att skrämma liv i låren. Känslan var rätt seg faktiskt och det kändes inte som nån form direkt, men förhoppningsvis beror det på att det blivit en del träning nu på sistone. Snön börjar sina också så det var svårt löst före också. Idag har jag dock vilat för att släppa upp lite för tävlingarna och som vanligt får ni hela schemat för helgen här:👌🏻

Lör: 5 km fristil

Sön: Sprintstafett

Och på femkilometarn kör man en hel slinga och inte två varv som det brukar vara. Sprint banan har jag inte riktigt koll på än, utan jag tar en dag i taget. Får också lägga mig ikväll och kolla lite närmre på startlistor osv. Kul som sjutton ska det bli att få på sig nummerlapp igen och jag ska njuta och suga ut det sista av den här säsongen så mycket det bara går.🙌🏻

Nu tänkte jag kolla in Stina & co i sprinten från Kanada så ni får ha det bra så hörs vi!⭐

Kommentera

