Det är hårt att vara skidåkare ibland…

Tjena! 

Helgen är här och nu är vi ännu en vecka närmre USM. Dessvärre har jag drabbats av rejäl halsont (en extra tunga ungefär) som gör att det inte blir nån träning närmsta dagarna. Dock är jag inte orolig, det är bara att vila, låta kroppen lägga energin på att bli frisk och sen äta så bra man kan och särkilt C-vitamin! 🍋

 Förresten, på tal om kosttips kommer det mer om det snart, först blir det i vanlig ordning lite träning:🔝

Igår var det skejtintervaller på schemat och vi körde på uppe i Ånnaboda! Kan passa på att säga att det ligger 3 km finfina spår däruppe så upp och åk!! ❄️  Jaja, det kändes blandat. Det var lättföre och skidorna var grymma (!) men kroppen var lite konstig. Kanske att det hade nåt med halsen att göra, men musklerna var sega på nåt sätt och jag fick inte samma återhämtning och blev trött och fick inte ur segheten. Det var lite som att jag blev väckt mitt i natten och skulle upp och köra A3… 😅 Då tänkte jag att det var för att vi kört tufft på sistone, men det som var konstigt var att det gick fort, jag körde väldigt bra tekniskt och åkte snabbt. Hursomhelst körde vi mycket fokus på teknik och att orka hålla tryck i både backar och på platten och jag tyckte jag satte tekniken förvånansvärt bra! 💪🏼  Totalt blev det 9 intervaller+6 impulser och ett bra pass som gav extra trygghet in mot USM!🎿

Men idag insjuknade jag alltså och nu har jag tur om jag kan få till ett par pass innan avresa. Tråkigt, men jag känner mig ändå lugn med det. Just träningsbelastning har varit nåt jag haft lite problem med. I vår är min ambition såklart att öka på dosen rätt så rejält för att höja standarden, eftersom jag ska in på skidgymnasie. Just nu tränar jag inte blodigt mycket, också på grund av att jag är så sjukdomsdrabbad, så av den anledningen dunkar vi inte på nu. Jag är dock övertygad om att det här kommer inte räcka och jag måste träna mer om jag ska nå de mål jag har, så det blir att försöka hitta en balans mellan att träna hårt, men också smart, medans jag inte vill falla över klippkanten och bli sjuk! Jag har lärt mig mycket om det här, men mer finns att hämta, så det kommer bli fokus framöver.🙌🏻

Men men, det finns andra saker i livet och i skolan är det dags att bestämma prao just nu vilket jag kommer göra till veckan. Dessutom hade serien Gåsmamman premiär igår på Kanal 5. Och liksom förra säsongen är den hur grym som helst, så har ni inte kollat, gör det-ni kommer inte ångra det!👌🏻

Lovade ju också att uttala mig om doping och man kan bara konstatera nu när diverse presskonferenser och uttal sagts så står jag fast vid att i Johaugs fall är det mycket märkligt att man missar en sån märkning. Det är så oerhört vaga förklaringar så allt annat än en dom är skandal. Samtidigt är det synd om henne när Ryssland blivit tagna med över 1000 atleter!! Där är det avstängning av en hel nation som måste gälla, för det kan vara historiens värsta skandal nånsin. Enligt mig så 3-5 års avstängning från allt ryskt tävlande. Sånt handlande får konsekvenser även om det blir orättvist för de som inte är misstänkta. Angående Johaug får man också tycka lite synd om henne att det blir sån uppmärksamhet och sån debatt kring henne, för den debatten borde ligga på Ryssland! Hon har tagit otillåtna medel under konstiga omständigheter, men ändå, Ryssland är nåt helt annat! 😒

Nog om det. Nu blir det ett långt inlägg, men jag lovade lite kosttips också som jag brukar köra på, så varsågoda!🌟

  1. Välj havregrynsgröt eller kvarg istället för söt yoghurt som inte innehåller lika mycket näring
  2. Ät mer grönsaker och frukt, det har jag gjort och jag mår bättre och håller mig frisk bättre och få i sig diverse vitaminer!
  3. Ingefärsdrickan har jag redan tipsat om- så det får bli att välja grovt bröd före ljust, jag tycker till och med det är godare!🍞

Självklart är inte jag nåt praktexempel, det slinker ner fika och godis ibland,men får man bara i sig det man ska och inte väljer bort det kan man äta sånt utöver!😉 Jag har gjort en hel del förändringar i min kost för att få maximal utdelning av träningen och att bygga på immunförsvar och det har blivit bättre. Tänkte också att det kan vara kul för er läsare att få lite info om sånt här och haka på det jag gör!👍🏻

Nu är också  klart att vi även i sommar drar till Sognefjell på skidläger! Så sjukt kul och nedräkningen kan börja!😍
Så länge får ni ha det gött så ska jag käka och sen ta en kopp te och ha lite fredagsmys! 👌🏻Tack för nu!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s