Intervaller och chiapudding!🙌🏻

Ja hej igen!

Veckan rullar och igår var det träning i Ånnaboda med klassiska intervaller som aktivitet. 💪🏼 Kändes bra, inte gnistrande och spåren var rätt dåliga, men skidorna var bra och kroppen hyfsad. Vi körde 5 intervaller á ca 2min och sen avslutade vi med fika i klubbstugan som belöning för helgens framgångar!👍🏻 Nu ikväll var det tänkt att bli skidpass A1, men det fanns det inte möjlighet till, så det fick bli träningscykel inomhus i 45  min+ lite olympisk rörlighet efter. Hann dessutom med att göra rent lite skidor, klippa mig, samt plugga spanska en stund då vi har prov imorgon!

Förresten lagade jag ju till chiapudding häromdagen och den blev väldigt god! Här finns receptet till den och att tänka på är kanske att minska mjölken för min blev ganska rinnig. På den hade jag sen varma bär och vips så har du ett supernyttigt och superenkelt mellanmål, så testa!🌟

Recept

Här en bild också, dock inte så fin men ändå!😉


Vi ser också fram emot USM och nu såhär sista veckorna är fokus på att hålla sig frisk och försöka mig på en formtopp. Förväntningarna är inte jättehöga, jag vill göra bra lopp, sen får det gå som det går. Faktum är att jag är relativt orutinerad, jag har kanske gjort 15-20 tävlingar under de år jag hållit på och nu märks det lite, t.ex när jag sträcker fram fel ben i sprinten… Roar man sig med att kolla upp namn som befinner sig i samma del av resultatlistan som mig så har de gjort mellan 40-60 tävlingar. Där visar jag min kapacitet genom att vara lika bra som dem i ett så tidigt skede, tänk när jag har kört 60 tävlingar, hur bra är jag då!? ❄️ Sånt ger lite extra tändvätska och en påminnelse om att det gäller att ha tålamod och veta att man inte ska krävs resultat direkt. Jag missade trots allt hela förra säsongen i princip, men USM har varit säsongens absoluta mål och då åker hornen fram, var så säkra! 🔝

Jag följer just nu en träningsplan som Joel tagit fram och vi båda tror ska få till lite rappa ben om sisådär en dryg vecka, så träningspassen nu är noga genomtänkta för det. Det ordnar sig ska vi se!👍🏻

Men från en sak till en annan. En av de faktorer i att jag kunnat träna på är kosten som är viktig och som jag har gjort radikala förändringar i, det delar jag med mig av och ger lite tips om i nästa inlägg. 🍏🙌🏻 Då planeras även inlägget om dopning och såklart om morgondagens träning som är skejtintervaller. Men tills dess får ni ha det så gött så hörs vi!👌🏻


(En avslutande bild från Galdhöpiggen är aldrig fel, gonatt!📸)

Kommentera

