Att vara bloggare.🔝

Hej på er! Veckan har rullat på även om uppdateringen varit lite skralare än vanligt. Det har ju hänt litegrann och nu hade jag också tänkt lägga inlägget om ”livet som bloggare”, så det är bara att läsa:👍🏻

Tänker vi träning har det varit träning 3 ggr, som vanligt i tisdags då det var skejt med fokus på nedförsteknik och att skapa fart. Det kändes rätt bra, det var dock rätt så trångt i spåren och man blev blöt, så det gällde att hålla sig varm. Men tekniken satt stundtals bra och stundtals sämre, kul var dock att föret var riktigt bra! Dagen innan hade vi styrka på idrotten, så det blev en liten bonus, vilket är bra! Och så var det ju idag, alldeles nyss med klassiskt och teknik som fokus. Känslan var sådär, slet lite med fästet men annars okej. Vi hade också ett litet möte för att utvärdera och utveckla vad vi gör när de stora tävlingarna börjar närma sig. Skönt snack som kommer utveckla och få oss som grupp att ta ett steg till. 🎿

Nog om det. Jag gjorde ju den där drycken häromdagen igen (🙌🏻) , plus att jag samlat på mig lite recept på andra nyttigheter jag tänkte såsmåningom testa och dela med mig av här, däribland ris- och chiapudding.👏🏻

Nu till nåt helt annat, nämligen bloggandet. Jag skrev ju att jag tänkte dela med mig av ”livet som bloggare” , hur klyschigt det än låter. 😉

Det är ju speciellt, men väldigt kul. Jag har bloggat i ca 1 1/2 år med fokus på träning och min väg för att bli elitskidåkare. Att jag överhuvud taget började med det var för att jag kände att jag ville dela med mig av det vi håller på med, det är inget som egentligen lyfts fram, särskilt inte i den här åldern. Sen har det bara fortsatt och  har skiftat lite mellan olika designer och portaler tills jag nu har denna. Syftet är att lyfta fram lite i detalj hur vi tränar, vad vi tränar och hur det är och att andra får veta det. Sen är det roligt tycker jag att skriva, vilket jag verkligen gillar, samt att ta bilder och få kommentarer. Just kommentarer är självklart det som driver en till viss del. Det är sjukt kul när folk kommer fram och säger att de har läst den eller tycker om den! Det är klart man blir glad! 

Jag tycker (om man får säga det😏 ) jag har en förmåga att skriva bra texter, samt gillar att fotografera och kände då att en hemsida skulle vara kul. Det är det också, även om det inte alltid är guld och gröna skogar. Man har ju ett privatliv också och långt ifrån allt kommer jag ut här, förstås, och så ska det förbli. Den förra bloggen på Nouw blev för mycket som en dagbok och det var inte tanken, utan nu har jag hittat det format jag vill ha! Men det är lite press också, ibland är det mycket i skolan och så, då kommer pressen att uppdatera också om det var ett tag sen sist. Men jag tror glädjen är viktig och att man vill fortsätta med detta. Jag är långt ifrån nån kändis, men ca 9000 visningar är jag stolt över och det och positiva kommentarer visar ju att ni uppskattar det! Det är lite isbrytande det jag gör, det finns ingen annan som håller på med det i samma mån som jag och det driver en också att fortsätta. Ni ska ha ett stort tack för stt ni läser och hänger med, det är sjukt kul och utan det hade jag inte hållit på som idag!  Jag tänker inte lägga ner utan uppdaterat i den mån som går och hoppas ni fortsatt vill hänga med i min satsning! Nu kör vi!

Just nu sitter jag och har nyss ätit den obligatoriska efter-träning-kvargen och längtar efter fredag, haha. Jo i helgen är det tävling på söndag, en masstart i fri stil uppe i Ånnaboda! Kul blir det, men på lördagen tänker jag mig ett pass av nåt slag, får se hur jag lägger upp det exakt. Men som avslutning får ni en galet fin bild från vår hemma plan i Ånnaboda:


Ses!❄️

Kommentera

