Dag 2 Bergebo Ski Weekend!🎿

Hallå igen! Nu är jag hemma igen efter andra tävlingshelgen på rad! ❄️ Idag var det nya tag och 5 km klassiskt på gång och vi vaknade tidigt, käkade god hotellfrukost och sen det bar iväg till skidstadion för bantestning.

Pust.

Jag har aldrig åkt en så tuff bana som denna. Låååånga, tunga, branta backar var det och ska man ha fäste i dem så vet jag inte hur man gör. Inga ”åkbackar” med andra ord. Efter mycket laborerande med valla (det var inte bara på med blå extra som jag sade igår haha) och lager så stallde jag mig till slut på start. Jag gick ut ganska lugnt och inledningen var väldigt lättåkt, så jag tänkte att det är bättre att gå bättre sen i stigningarna. Sagt och gjort. Men de branta backarna tog ut sin rätt och mjölksyran steg långt upp över öronen. Efter krönen kom det ju dock alltid en lång nedförskörning så vila fick man ändå från att ha slitit sig upp, men det var stapplande ben stora delar av loppet. Trots det gick loppet hyfsat, plattåkningen var jag pigg på, men inte mycket mer än så. Lite som igår, det var bra, men utan den där gnistan och extra trycket i åkningen… I mål blev det en 22:a plats av 23 startande och summerar vi helgen var det ett litet steg i rätt riktning. Med träning den här och nästa vecka kan det bli hyfsat fram mot Tour De Mösseberg och förhoppningsvis ännu bättre på USM i Borås 2 veckor efter det. 💪🏼

Planen nu får bli att vila nu och hålla sig frisk. I veckan är jag lite osäker hur det blir, men framåt helgen är det enbart lopp på söndagen, då Kilsbergsloppet i Ånnaboda, vårt eget arrangemang körs. Masstart fristil är det som gäller och just masstart bör passa mig bättre, då jag lättare kan hålla en rygg, så det ser jag fram emot. 🎿 Måste säga att det ska bli skönt att vara hemma en helg också… Sen är det poängtävling på tisdagen och frågan är hur man lägger loppen, om det blir för mycket med loppen nu och sen 2 lopp till innan Mössberg. Jag vill som sagt inte bli sjuk och formen ska ju vara hyfsad, så jag återkommer med det senare.👌🏻

På tal om sjukdom och vilodag så tänkte jag imorgon laga ihop ytterligare en blandning ingefäreshot. Vet inte om jag sagt det men jag brukar göra en sån för att stärka immunförsvaret och hålla mig frisk! Receptet finns här:



Jag brukar dock pressa ur citronsaften och blanda den med 1 (!) liter vatten samt riven ingefära. Tänk på att skala ingefäran först och riv sen med rivjärn. Lägg det i vattnet och låt dra. Inte kan jag påstå att det är sött och gott men det gör förhoppningsvis nytta!👍🏻

Jaja. Passar också på att säga att bilden som läggs upp till länken på Facebook bestämmer inte jag, så om ni undrar varför det blir lite osammanhängande med en matbild till en tävling så förstår ni.😁

Sen lovade jag ju inlägg om dopning (den blir spännande) och hur det är att driva en blogg. Dessa kommer ev nån gång under veckan, så där finns nåt att se fram emot! Sa ju även att det skulle komma lite bilder/videos också från banan. Det är lite strul med det där, men kan bli så att de kommer under veckan!

I övrigt tackar jag för mig med bilder från helgen! Ses igen snart.🌟


Kommentera

