Äntligen svarade kroppen!🌟

Hallå! 

Nu har vi kommit hem igen efter en jätterolig säsongspremiär i Mora. Efter en dålig dag igår så gick det betydligt bättre idag! Jag orkade ha krafter hela loppet och disponerade helt rätt. 👍🏻 Det resulterade i att jag plockade en placering och var nära de framför i ren etapptid. Jättenöjd är jag, och även om formen är avlägsen och jag vet att farten kan vara betydligt högre. Känslan var det viktiga och den satt verkligen idag. Slutligen blev det en 29:e plats och tiden 16:18, vilket betyder att det klassiska idag gick fortare än gårdagens skejtlopp. Det säger en del… 😆 Slutligen får jag alltså med mig blandade känslor från helgen. En sak är säker och det är att det behövs bra med träning innan det ska formtoppas! Men huvudsaken nu får bli att inte ruscha igång med träningen utan att hålla mig frisk och sen satsa främst på Tour De Mösseberg om 2 veckor! Att känslan var bra idag var oerhört viktigt för med bra form och med en bra känsla och ork framöver kan jag nog kapa den tiden med mycket. 

Nåväl, slutpratat om det. Efter loppet åkte vi och tog en lunch på en thairestaurang, som var sjukt gott. 


Kul var det också att se Stina kämpa sig till en pallplats i Touren idag och Axel göra en formidabel Tour han med! 🇸🇪 Framöver återgår jag till de lagda scheman jag fått av tränare Joel, för att komma rätt med allt!🙌🏻

Avslutar detta inlägg som vanligt med bilder från dagen och en och annan video! 

​​


Nu satsar vi mot en bra träningsvecka och en sprint och ett klassiskt lopp nästa vecka i Borlänge igen!💪🏼 

Kommentera

