Teknik, Stina och ”Inför Tävlingssäsongen 2017”!❄️🎿

Hej på er! Hoppas veckan rullat på bra. Imorgon bär det av till Mora för säsongens första tävling!👌🏻❄️ Innan vi går in mer på den biten tänkte jag gå igenom lite vad som hänt tidigare en veckan och säga hej till snön som ju anlände tillsammmans med kylan. 👌🏻

I onsdags var det ju träning i Ånnaboda, runt sjön denna gång eftersom spåren inte var preparerade i konstsnöspåret. Det var klassiskt pass med skräpskidorna, men det kändes skapligt, spåren och stavfästet var kanske inte det bästa men tekniskt satt det rätt bra!👍🏻

När vi ändå pratar teknik kom jag på att jag bad om att bli filmad under träning för ett tag sen, så jag har en stilstudie på mig själv här, varsågoda:🎿

 


Dessutom har Tour de Ski kommit en bra bit och VILKEN Tour av Stina Nilsson, det sättet hon vann jaktstarten på var urstarkt och oerhört inspirerande! Hoppas hon lyckas bra sista tävlingarna nu också.💪🏼

Pratar vi tävling måste jag säga att jag är hur taggad som helst för lördag o söndag.  Det är 5 km intervallstart fristil som gäller lör, det kanske inte är min bästa gren men jag ska njuta och tänka på tekniken och självklart köra så fort jag bara kan. Söndagen är en jaktstart klassik stil som borde passa mig ypperligt, jaktläge att vänta. 💪🏼 En sak ska man dock ha klart för sig och det är att jag inte ska vara som bäst nu. Jag har varit sjuk och det finns nog ingen toppform, så förväntningar har jag inga. Att tänka placering är bara dumt, jag kommer ha kul, njuta och hålla ihop loppet och tekniken så bra det går. Blir jag 47:a spelar det inte jättestor roll just nu, för det är på USM man ska toppa! Och går det bra är det bara en bonus…

Det är ju  dessutom nytt år och här har jag samlat och summerat mina mål samt det jag gjort under året. Den får knyta ihop barmarkssäsongen, för nu är det tävlingar för hela slanten. Det som står på andra sidan strecket är resultatet, det fattar ni no. Varsågoda!😉

Utvecklingsområden inför säsong:

Teknik:

Sätta stakningen bättre ➖ Har blivit bra mycket bättre, men det finns mer potential.

Accleration o snabbhet➖ Lyckats! Sprintern inom en har kommit fram

Hitta träffen på korta impulser➖ Bättre, inte helt perfekt, men en förbättring.

Lägga upp mina lopp smart➖ Det visade jag mig själv i mini-Touren.

Bli jämnare o kunna tåla syra o puls ➖ Bättre än förra året, helt klart.

Mål:🚩
-Vara frisk och kunna tävla på de flesta tävlingar

-Hitta form till större tävlingar, som USM o Folksam

-Tagit ytterligare ett steg träningsmässigt och bli mer slagkraftig på tävling. ➖ Det här är EXAKT det jag känt har klaffat och som jag hoppas ska ske på tävlingar.

Jag har tagit ett steg till och visade, t.ex i Joels GIFkidz minitour att en 2:a plats i sprinten är den nivå jag kan hålla, nu gäller det att visa det under säsongen!

Här bygger vi vidare och jag lägger till följande till 2017:❄️



-Att tro på sig själv och att jag kan köra om bra placeringar när jag står på startlinjen

-Göra mina bästa lopp någonsin och få fina resultat

-Och självklart det mål jag tänkt på under säsongen, som kommer bli stentufft, men det är inte omöjligt. Jag vill bli Top 30 på USM eller Folksam på sprinten, även om andra distanser också går bra!😉

———-

Ja det var det! Blir lite mycket uppdatering nu, men det går det med. Självklart får ni under helgen rapport om hur det gått! Nu ser vi fram emot en fin skidhelg i Mora och jag tackar för mig med några fina bilder från dagen:🙌🏻

Kommentera

