Camp Sognefjell 2016!🎿☀️

Hallå på er!🖖🏻

Jaha nu var det Söndag och imorgon smäller det…🙌🏻 Då drar vi i svart grupp på läger till Norge, eller närmare bestämt Sognefjell.👏🏻 En vecka med skidåkning på glaciär i den finaste av miljöer. Räkna med bilder framöver, det säger jag bara!😜 Hursomhelst så har det inte blivit nån vidare uppdatering på sistone, utan det har helt enkelt inte funnits tid till det.🙄 Nu blir det inlägg idag, såhär dagen före dagen istället!😍🤘🏻 Uppdateringen under lägret återkommer jag med och hur det blir med det…

Jaja, nu har det ju trots allt gått nästan en vecka sen sist och det har ju hänt en del annat sen dess. Här är dagens inlägg:

Ja i tisdags var det rullskidor på schemat och som sagt ett chill pass innan lägret. 😎 Det blev bl.a Olympiska Spelen i rullskidbandy, ”stå-längst-på-ett-ben-på-en-rullskida”, samt ”pricka tiden” och ”inte-nudda-marken-på-en-rullskida”.💥 Ja, ett roligt och chill pass, som ni hör.😅🎿 Här har ni också en bild på rullskidorna, som fungerade alldeles utmärkt och var bättre än de jag hade förut!😊

image

 

Sen blev det onsdag och det blev vallning av skidor på förmiddagen och framåt kvällen ett pass teknikträning med Joel. ⭐️ Passet gick bra och vi tränade på stakning uppför, stakning med frånskjut och diagonal. Hela klassiska skidåkningens register, i princip.😅 Jag fick tips och råd för att tekniken ska kunna utvecklas ännu mer. Känslan var hyfsad och jag vet vad jag ska träna på framöver. 💪🏼 Den informationen tänker jag dock inte läcka helt här, utan den är sekretessbelagd tills vidare. 😜 Dock tror jag att ni kommer få reda och lista ut en hel del framöver.😁 Hade gärna publicerat en video här, men mitt ”bloggpaket” är inte kompatibel med videouppladdning, så det var synd, för annars hade det varit utmärkt.👌🏻 Det får därför bli en bild istället…✨

image

 

 

Ja och sen gick det och blev torsdag. Då var det myrlekar på agendan. I spöregn. Men det hindrade inte hur kul det var. 😅Återigen ett lekpass, dock så blev man lite orolig för att man skulle gå och bli sjuk innan lägret.😳 Har faktiskt haft minimala, och då menar jag alltså inga allvarliga känningar i hals under främst gårdagen. Men det är ingen sjukdom än och är förmodligen något man inbillar sig, såhär innan ett läger…🙄😜 Därför blev det ingen träning i lördags. Och ja, träningen skulle ha blivit i lördags, för under torsdagen och fredagen har jag och min syster sommarjobbat som målare på pappas jobb och målat deras källarlokal. 🔧Jobbigt, men bra sätt att få in lite extra cash…😁💸  Sedan har naturligtvis veckan spenderats med förberedelser inför imorgon. 💥 Som jag skrev har det köpts nya rullskidor, det har kapats stavar, det har rengörits skidor, det har vallats skidor, det har lagats mat och det har packats. 😅🤘🏻Det är inte bara och att åka på läger. Nu ska dock allt vara packat och vallat och kapat och lagat och köpt, så nu är det förhoppningsvis bara tuta och köra!👏🏻 Det blir några oerhört härliga dagar att glida runt i shorts och åka skidor med grymma klubbkompisar och miljö som knappt kan bli bättre . 🎿☀️ Troligtvis kommer det uppdateras en del under resan, men det beror helt på internetmöjligheter och TID! ⭐️ Ja, det ska hinnas med 11 träningspass på en vecka och förstås massor av annat kul, så hur mycket uppdatering det blir kan jag inte säga, även om jag skulle vilja skriva varenda dag!😂👌🏻 Men för er som vill kan jag ju lova en del bilder på sociala medier, så gör ni inte redan det, så gå in och följ, så ser ni alla bilder där. 🙌🏻Naturligtvis kommer det ju en sammmanfattning av lägret i efterhand här på bloggen och då med en hel drös med bilder, men tills vidare; surfa inpå detta:😍

INSTAGRAM: @filiplopez02📸

FACEBOOK: Filip Andersson (med ett skidmotiv som profilbild)

image

 

SNAPCHAT: filiplopez02👻

Sen för ett par veckor sen lovade jag ett inlägg om motivation och hur jag tagit mig tills dit jag är nu, samt ambitioner framöver. ✨ Det inlägget har jag inte glömt, men inte haft ordentligt med tid till. Det krävs många timmar till ett sånt inlägg och alltid är det ju nåt annat, så det har inte blivit av. 🙁Och inte ska det bli något ihophafs, utan det är något jag tycker är viktigt att skriva om och ni läsare får en bättre uppfattning om mig och bloggen! ⭐️ Troligtvis kommer det någon gång efter Sognefjell!👏🏻 Dessutom har jag ju lovat en del bilder och kommentarer om kost. Här kommer en bild på vad jag föredrar att ta efter träning. Kvarg, förstås. Det är både nyttigt och proteinrikt.🍓💫

image

I övrigt annonserade jag på Facebook om att bloggen snart är uppe i 2000 visningar och att det vore sjukt kul om den kom upp i det innan lägret. Men det är upp till er, så gilla och dela, så blir jag glad!😉❤️

Nu är det att bänka sig i TV-soffan och spana in Frankrike-Island, där mitt tips är 2-1 till de förstnämnda.🇫🇷🇮🇸 Dock tror jag Island kan bjuda upp till match och de får gärna överraska!🙌🏻 Så mer finns inte att säga än att jag tackar för er uppmärksamhet och sen ses vi framöver!🖖🏻

🔜 Sognefjell☀️😍

Kommentera

