Sista veckan innan Sognefjell!😍🙌🏻

Hej igen! ✨Nu har det gått ett par dagar sen sist och jag är en dag försenad med inlägget, så jag ber om ursäkt för det! Hur som helst så har dagarna flutit på med både träning och annat. 🎧 Dessutom är det sista veckan innan Norge så förberedelserna är i full gång. 👏🏻 Här är de senaste dagarna:😍

Ja under lördagen blev det rullskidor med GIF. Impulser och teknikbana var det och det sista tuffare passet innan Sognefjell. 💪🏼 Det blev lite impulser, både stakning och diagonal, samt teknikbane-intervaller, 5 st.💪🏼 På slutet rundades det hela av med korta spurtimpulser och sen nedvarvning. Känslan? Nja, inge bra. 👎🏻 Tekniken var inte där jag ville och staktekniken under fartdragen var rätt usel jämfört vad jag vet att jag kan. Surt…🙁 Men det är något att jobba vidare med, för jag vet att jag kan och behöver bara hitta det där ”flowet” i åkningen och slappna av mer. ⭐️ Dessutom kom bevis på det jag både känt och anat; mina hjul rullar trögare än vad som är normalt. Eftersom vi köpte rullskidorna när jag knappt hade åkt rullskidor förut är detta förmodligen nån sorts nybörjarskida, om man kan säga så. ☺️ De är lite kortare och går trögare än andra. Hjulen jag har nu är av ”modell” 3, och det normala, som är till för träning är ”modell” 2, så därav att jag känt att jag inte får ut kraften ordentligt och att det inte går fort när jag trycker till. Nu har vi dock fixat det och köpt ett par nya, som både rullar lättare och är längre till längden än de tidigare. 😊 Skillnaden där blir att det blir svårare att svänga än tidigare eftersom rullskidorna blir längre och  eftersom de är längre får man också mer av en skidkänsla!👍🏻 Med de här ändringarna kommer förmodligen pusselbitarna i tekniken falla på plats. Igår när jag testade dem kändes framförallt diagonalen och stakning med frånskjut mycket enklare, nu när skidan blev längre.🙌🏻 Här är skidorna:

image

(Och ja, skidorna ligger åt olika håll, men strunt i det…😂)Nu hoppas vi på att tekniken sitter och att jag inte blir allt för överraskad över hur fort jag kommer köra framöver…😜👌🏻

Nog om det. Teknikträningen med Joel (som är min tränare om jag varit otydlig med det😂) i söndags blev inställd då Joels rullskidor gick sönder på träningen, det passet blir troligen (!) på onsdag istället, vi kommer prata mer om det på träningen ikväll. 😊 Istället blev det ett långpass löpning på en timme, A1!🏃🏻🎧 Även nu, liksom de senaste passen kändes kroppen lite seg och sliten. Men som sagt, den här veckan blir lugnare och helt utan blodigare pass och det kan väl vara skönt det med ibland…😅👌🏻 Totalt blev det ca. 6 1/2 timmes träning alltså, även om det inte kanske är timmarna som är det viktiga utan innehållet och resultatet framöver. 💥 Men en mellantuff vecka och nu blir det en lugn sista innan Norge! Så den här veckan inleddes med vilodag igår och tur till stan för att köpa nya rullskidor, samt längdskidstavar och statspetsar som behövs till Sognefjell. Ja, det har blivit en hel del nytt material iår.😝 Inget problem för mig personligen och förra året ändrades i princip inget, så iår blev det större förändringar…☺️ Jag tror iallafall det blir bra och förhoppningsvis klaffar tekniken helt nu, lagom till lägret.❤️

Veckans program är följande:

Tis: Rullskidor GIF🎿

Ons: Troligtvis (!) teknikträning med Joel🙌🏻

Tor: Myrlöpning GIF💪🏼

Fre: Impulspass 💨

Lör+Sön: Vilodagar😍

Så en lugn vecka, men ändå en del träning och några timmar på kontot. Det är dock inte timmarna som är det viktiga utan nu är det att vara frisk och kry till Sognefjell som är fokus.✨

Och efter att i tidigare inlägg ha uppmärksammat Fotbolls-EM en del, och gjort rekflektioner kring våra insatser i matcherna så kan man ju inte annat än hylla Lagerbäck och hans Island för den inställning och vilja de visar, som också ger resultat och det visade de igår. 💪🏼🇮🇸 Man vinner över England. Med en befolkningsmängd lika stor som Malmö.⚽️ Det är stort.

Jaha jag har inget mer att tillägga än att vi får se när nästa inlägg kommer, jag har blivit slarvig på sistone och då är det bättre att inte säga nåt direkt datum för nästa inlägg.🤘🏻 Men förhoppningsvis dröjer det inte mer en ett par dagar.😊👏🏻 Så jag tackar er för er läsning och önskar er en fortsatt trevlig vecka!💗

Chao🔥

Kommentera

