Helgens träningar💪🏼🎿

Hej igen!💗

Nu har hela helgen gått och det här blir veckans tredje och sista inlägg! 😊 Hoppas ni haft en bra helg, förresten. Synd dock att Sverige inte heller den här gången lyckades få ett bra resultat och förlorade mot Italien.🙁 🇮🇹🇸🇪 Den här gången såg det ju dock mycket bättre ut i spelet och det såg ju ut att bli iaf en poäng, men så kan det gå!👎🏻 Nåt som däremot har gått bra är träningen under helgen. I fredags blev det en del cykling då jag, med familjen tog en tur in till Strömstad, tog en glass och köpte lite räkor.😻🙌🏻 Det var dock ingen träning som var inplanerad i schemat, utan bara ”vardagsmotion”.😁  Efter en stund, på hemvägen upptäckte vi dock att mitt däck knappt rullade överhuvudtaget och att något var fel, så det blev en del extraträning ändå där, som får ses som en bonus!😂

Bestämde mig också för att ta min vilodag i fredags istället, (som dock inte hade något med cykelturen att göra 😂), men kroppen kändes sliten och det är inte värt att ta några risker om kroppen är seg när det gäller sjukdomar eller skador, så en lättare dag som dock blev aktiv till slut…👍🏻 Jo för senare på kvällen tog vi med oss räkorna, lite bröd och grejer och tog cykeln (som var fixad) ut till Öddö!😍🏝  Fin kväll där på klipporna med räkor, ja här ser ni själva…📸 Så det blev nog ett par mil på cykel den dagen…👏🏻

image

Sen blev det lördag och träningsdag.⭐️ Det blev ett lättare jogg- och styrkepass där på kvällen med 15 min jogg som uppvärmning, 5 min stretch och sen 35*25*25 styrka, dvs 35 sekunder aktivt, 25 vila, upprepa 25 ggr!💪🏼 Som nedvarvning blev det 15 min jogg, så totalt 1:00 träning. Även nu hade jag känningar i foten, samma som jag haft sen i vintras i princip, men det är inte mer än att det känns och gör ont, så det utgör hittils inget hinder! 😚 Vi får hoppas den aldrig kommer göra det och jag får fortsätta se till att vara vaksam så inget onödigt händer.🤘🏻Efter passet blev det grillat och lite annat gott. 🙌🏻😻

image

Ja helgen går och i ett huj var det söndag.😁 Det blev en sen morgon och sedan en långpromenad på runt en mil med familjen i ett övrigt mulet Strömstad. 😊 ☁️ Det blev lunch och kolhydratladdning, för sen på eftermiddagen var det dags. Impulspass 1:10 på rullskidor var beställt och passet såg ut såhär:👌🏻

30 minuters uppvärmning på ungefär 5-6 km blev det och sen dunkade man på med impulserna. 💪🏼 12 st 30- sekunders-impulser med stakning och 15 sekunders vila och sen 3 stegringslopp samt en final climb A2 på slutet, följt av en kort nedvarvning. Passet tog ca. 1:15 och var bra sprintträning och nyttigt för att bli explosivare och kunna acclerera snabbare. 💪🏼Tekniskt satt det bra och stakningen kändes bra. Har fått problem med knäna efter en del fotboll på sistone, inget allvarligt, men idag avlastades det med rullskidorna!👍🏻 Fint väder och fint att glida runt i solsken och åka, det blir mycket roligare då!😎 Och visst var det nästan synd att jag inte fick med nån bild.😁☀️

image.jpeg

Ja hörrni, det var den veckan det. Totalt blev det nästan 5 träningstimmar under veckan och alltså en lättare sådan.🤘🏻 Nästa vecka blir Strömstad fram till torsdag och jag fortsätter med träning här.🙌🏻 Nån gång under helgen kommer det inlägget jag lovat om motivation och nu lär det dessutom börjas förberedas för Sognefjell!😍👏🏻 Det är bara 14 dagar kvar imorgon, ju.👌🏻😏 Nu har även de nya GIF-kläderna kommit , så framöver kommer ni förmodligen se mig i nya snygga klubbkläder!🙌🏻💥

⚪️🔵🔴

Ne annars har jag inget mer att tillägga än att ni får ha en trevlig vecka och sen ses vi snart igen!💗

Chao🤘🏻

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s