Sommarlov!☀️🍉

Hej igen!👋🏻 Nu har vi äntligen fått vårt välbehövliga och mycket välförtjänta sommarlov!!😍☀️ 10 veckor ledigt från skolan och blir en hel del träning, med lägret i Sognefjell som pricken över ”i”, men också mycket vila och sol och bad, såklart.☀️🌴

Träning var det också igår, då det blev myrintervaller i Ånnaboda!💪🏼 Passet bestod av löpning till myren+ 5 minuters uppvärmning där, för att sedan smälla igång med pyramidintervaller!🤘🏻 Det innebar att man började med 1 minut aktiv intervall och 30 sekunders vila, för att sedan stegra; 2 min aktivt och 1 min vila. Så fortsatte det upp till 5 minuter och sedan allt neråt igen.😁💪🏼 Total intervalltid blev 25 minuter om jag räknat rätt!👏🏻🎿 Jag tog det dock lugnare en intervall, med tanke långsiktigt att inte bli jättesliten och inte gå över den där ”klippkanten” så man drar på sig sjukdomar. Ja, ni vet vid det här laget…😁 Det har varit en tuff helg med läger och två tuffa pass den här veckan, så det kan nog vara smart långsiktigt att ha stått över 2-minuters-intervallen. 👍🏻Bra och jobbigt pass var det, även den här gången med hög mjölksyrehalt.💪🏼

Imorgon väntar distanspass på rullskidor från Garphyttan till Lekhyttan och tillbaka. 🎿💪🏼 Det blir kul, och återigen ett bra tillfälle att träna teknik och inkassera ytterligare timmar på rullskidskontot inför Sognefjell!👏🏻  Har dock haft känningar i en skuldra, så vi får hoppas att den inte bråkar imorgon, men förhoppningsvis är det inga bekymmer.😊  Foten har förresten blivit bättre, så vi får hoppas den håller sig hel resten av sommaren. Men, men, det här är tack och lov vara små-skavanker och utgör inga stora bekymmer eller hinder än så länge.👍🏻

Nog om det. Jag har i tidigare inlägg skrivit att jag kommer skriva en del om kost. 🍴 Här har jag tagit en bild på ett exempel av vad en frukost för mig kan bestå av:

image

En skinkmacka, ett glas juice och hallonkvarg med granolamüsli i all sin enkelhet.  Jag brukar också kunna ha med ett ägg ibland, som proteinkälla och om man vill kan man ta en frukt istället för juice. 🍏 Det gör man som man vill med!😊

Jag har också lovat en hel del uppdatering, men de senaste veckorna har det, p.g.a tidsbrist slarvats en del med det. Jag brukar skriva i slutet av inlägget när nästa inlägg kommer, dock får ni ha tålamod om jag av nån anledning inte skulle hinna med ett inlägg en dag. Håll även koll på Facebook om det skulle ske, för då meddelar jag där och då kommer inlägget troligtvis dagen efter istället. 👍🏻 Nu är det ju dock sommarlov, så nu finns det betydligt mer tid och jag ska försöka hålla mig till de 3-4 dagar i veckan som tidigare.😁

I vintras publicerade jag ett inlägg om motivation och min väg till dit jag är idag. Jag planerar att någon gång under sommaren göra en liknande grej och kolla på de konkreta saker som förbättrats det senaste året, min resa till idag och vad som fortfarande kan förbättras.⭐️ Det kommer även skrivas en del om motivation och vad som krävs, samt hur man hanterar det. I en ”karriär” går man igenom både motgång och medgång och man får under resans gång lära sig att tackla det hela. Så jag kan lova en långläsning nån gång framöver.

Härnäst väntar dock rullskidor och på söndag ett långpass. Igår insåg jag dock att min cykel står nere i Strömstad, så jag får se vad jag hittar på!🙈

Just nu spanar jag in Frankrike-Rumänien där Frankrike nyss avgjort EM-premiären genom en riktig pärla i slutminuterna! Synd dock för Rumänien, som länge var på väg att skrälla!⚽️

Jaja, nu finns det inte mer att skriva om än att önska er en trevlig helg så kommer inlägg om helgens pass på söndag! Så häng med tills dess!👏🏻 Ha det bra…❤️

Chao🤘🏻

Kommentera

