Mattsabacken-No Words Needed!👏🏻

Hej på er! Länge sen nu! Det skulle kommit ett inlägg igår, men som så många gånger förut räcker inte tiden till för allt, så jag hann helt enkelt inte göra ett inlägg.🙁 Men, men, den karamellen fick ni suga på tills idag.😏🤘🏻 Här är dagens inlägg:👇🏼

Ja, ännu en vecka har gått och vi har nu blott två veckor kvar till sommarlov!!!😍 Nu inleds den inofficiellt sista skolveckan, eftersom sista veckan blir en ledig dag plus andra roliga aktiviteter, så den här veckan blir sista ”rycket”!🙌🏻  Veckan som gått har varit riktigt bra! Myrintervaller+fotboll och sedan rollspel i skolan och igår blev det kompis-häng!👏🏻 Men det har ju varit träning också!👌🏻

I torsdags var det stavintervaller i Mattsabacken. Värmde upp med 2 km jogg och sedan 2 stavgångsintervaller uppför hela, följt av 7 fullt-ös-intervaller i själva branten av backen.🙈⛰

Fy.

Jag har aldrig i mitt liv mått så illa under ett träningspass som då.😩😅 Usch, usch, usch vad jobbigt,  man blev verkligen HEEEELT slut. 😪 Mått illa har man gjort många gånger förut, men i torsdags var det obehagligt.😅 Ni kan ju tänka er maxpuls, syra i benen och på det: illamående. Det var som att man var helt vimmelkantig, man blev yr och kunde inte gå ordentligt, och sen när man lade sig ner snurrade allt!😂 Min kompis spydde och jag var väldigt nära, om man säger så… Men det är väl så det ska vara antar jag…😁🤘🏻Som avslutning blev det ett styrkepass 30*30*10, dvs 30 sekunder aktivt, 30 vila, 10 övningar.🤘🏻Det är hårt att vara skidåkare ibland… 🖖🏻😂

Efter pass är det viktigt med återhämtning, i form av enklare mat, typ en frukt och något som innehåller protein. Typ ägg eller kvarg, som hjälper till att bygga upp muskler.💪🏼

image

 

Nog om det. Idag var jag inte med på träningen, jag föredrog att träna hemma en dag, helt enkelt. 👌🏻 Dessutom är det Fjugestaloppet på Onsdag och jag kände att jag ville träna lite löpning inför det då.🏃🏻👊🏻  Även om det är bra att få tid på rullskidor, så blev det en löprunda istället. Jag sprang i A1/A2 tempo, en runda på ca. 8.5 km. Det kändes bra efter tordagens tuffa pass och kroppen var ”fit for fight” igen! ⭐️ Skönt!👍🏻 Efter det blev det grillkväll: 😍🍗

image

Det är hemmagjort klyftpotatis och sötpotatis i ugn, samt en sallad, sås och en saftig ryggbiff! Riktigt gott var det!😍

Det är inte bara Fjugestaloppet på Onsdag (som jag hoppas ni anmälde er till😜). Mitt träningsschema drar igång, och själva sommarträningen inleds!💥 Spännande och bra för att ta ytterligare ett steg i utvecklingen mot vintern!💪🏼 Andra saker som väntar framöver är ju Örebro Läns-lägret, samt Liseberg med gruppen!👊🏻😎 Grymt kul bli det.🤘🏻

För tillfället har jag kollat in CL-finalen; Atletico-Real! Ska jag vara ärlig vore det kul om Atletico vann, även om det inte ser ut så! Det står 1-0 till Real.⚽️

Mer finns inte att tillägga än att vi nu tar sats mot de sista skolveckorna och ser fram emot en ny tuff träningsvecka!

Chao💥

 

Kommentera

