Back on track!🖖🏻💪🏼

Hej på er! Skulle blivit inlägg igår, så förlåt för det, men här är dagens inlägg👇🏼:

Det har blivit sparsamt med inlägg den här veckan, eftersom det inte blivit några träningar för min del. Idag blev det ändring på det! 🙌🏻

Jag är tillbaka igen.🤘🏻 Jag är frisk och gjorde igår comeback igen efter kort sjukdom. Igår var det rullskidor, med fokus på stakning som gällde i latorpsbacken på banvallen mellan Latorp och Garphyttan. En lång motlutsbacke, perfekt att köra stakintervaller i. 5 stycken blev det och fruktansvärt jobbig, som vanligt. 😉💪🏼

image

Jag är fortfarande frisk idag, så kroppen verkar vara fit for fight igen, dock med en del träningsvärk i rygg och armar.😁👍🏻 Men jag är tillbaka igen, snabbt, den här gången och det är det viktiga!🙌🏻

Nu blev det lite otajmat här, eftersom det den första juni är Fjugestaloppet!🔴⚪️ Jag tänker springa 5 km där och tänkte börja med hårdare träning den här veckan, för att stegra inför träningsschemat, men även för det här loppet, då. 😊 Nu får det istället bli en kanske lite lugnare vecka igen för att väcka kroppen, planerar att lägga in ett extrapass den här veckan, vilket innebär ca. 6 träningstimmar i veckan om allt går som planerat.💪🏼 Den här veckan var tänkt att bli en förberedande för hårdträningen från träningsschemat, men det får bli lite lugnare. Eftersom loppet är nästa onsdag så tänker jag mig ett löppass den ”egna”dagen, sedan blir resterande timmar med GIF.👏🏻 Det blir en spännande träningsperiod vi går in i, som i volym är en utmaning, eftersom det är hårdare än tidigare. Jag vet dock att det krävs för att bli en bättre skidåkare och nå mål jag har satt upp.  Jag kommer köra på och sen får framtiden utvisa resten…🙏🏻

Det är även klart att Örebro Läns Skidförbund kallar till läger den 4-5 Juni då det utlovas mjölksyrefest! Kul och bra för inledningen av sommarträningen!💪🏼 Dessutom är det inte långt kvar nu. Och nej, jag syftar inte på skolavslutningen, jag syftar på sommarens event; Sognefjell! ❄️🎿 Längtar som bara den, och det innebär att det snart dags att börja gör iordning på skidorna!😉

Nog om det. Jag har funderat lite kring bloggen. Den handlar om träning och även ibland inslag av min vardag. Nu har det faktiskt  gått snart ett år sen bloggen startade och jag känner att den behöver ”fräschas upp”, så jag började tänka på vad som kunde vara med mer. 😁 Då slog det mig! Inom träning är vila, kost och träning det viktigaste för att nå fulländat resultat. Min fritid (vila) och träning är ju redan med i bloggen , men kost är något jag inte tagit upp så ofta. 👉🏻🍴 Den är ju trots allt jätteviktigt och vad man äter påverkar också resultat av träningen. Så hädanefter kommer ni få läsa om kanske lite mattips, vad jag äter och liknande. 🙌🏻🍴 Det är inget jättestort, så jag kommer inte göra hela inlägg om vad jag äter eller så, men några bilder och lite tips kan vara bra!😍

Igår t.ex efter träningen så blev det gnocchi-pasta med tomatsås, bladspenat, soltorkade tomater, vanliga tomater och riven parmesanost. 🍝🍅 Perfekt kolhydrat-boost och bra för den som tränar. Gott var det och kan definitivt rekommenderas!😍🍴

image

Nu väntar en ny skolvecka, (inte så många kvar nu) och en del träningar. Jag vet dock inte upplägget på dem  ännu, men det får ni reda på såsmåningom.👌🏻 Annars är det inget speciellt den här veckan och mer finns inte att säga än att ni får ha en bra vecka så ses vi på tisdag kväll/Onsdag!👍🏻

Chao👊🏻

Kommentera

