Träningsveckan V.7👍🎿

Ja, nu är det ett tag sedan jag bloggade. Anledningen är roligt nog att träningen är i full gång och en bunt läxor gör att tiden går till annat, helt enkelt. Men för tillfället är jag för en gångs skull ledig och då passar jag på att uppdatera er lite om veckan som gått.😁

Ja. Som jag skrev tog jag mig ett ”alla hjärtans dag-pass” i söndags.💕  Sådär dagen efter sin comeback.😉 Då kändes kroppen riktigt seg och tekniken var allt annat än bra. Med andra ord så som det ska vara när man inte tränat på 3 veckor.😂

I tisdags gick det desto bättre. Vi körde ett lek- och teknikinspirerat pass för att vässa kvalitéer till Sth Skicross!🎿II slutet av passet fick vi även agera ledare för de yngre grupperna och köra lite nenedförsträning. Känslan i kroppen var bra och tekniken satt.

Blandat med alla läxor och prov blev det iallafall till slut torsdag och vi hade friluftsdag med skolan. Rn rolig dag på Bodaborg blev det och ett par möra ben inför kvällen. 😂 Att det dessutom stod A3 klassiskt på schemat blev tufft!!😥💪 Men jag kämpade på och även där kändes tekniken okej. Vi körde 3 längre intervaller. Först 1,7 km, följt av två 700/800 meters. 😥 Avslutningen blev stakintervaller, där dock tekniken föll ihop, så det tar jag med mig att träna på. 👉 Sedan blev det fredag eftermiddag och ÄNTLIGEN sportlov!!😍👌 Det firade vi dagen efter med ett tredje pass den här veckan, det i ett väldigt blåsigt och snöigt Ånnaboda. Där blev det A1/A2 i ungefär 40 minuter innan jag fick sällskap av några klubbkamrater och vi dunkade på med 6 tuffa uppförs-intervaller. Trött? Du det kan man säga. 😂😥 Men jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ju mer tid och fart pass på skidor desto bättre inför KM och Kilsbergsloppet!!💪🎿

Kilsbergsloppet…. Igår fick jag se att det loppet går i masstart iår. 😎 Jag blir bara glad av det eftersom jag personligen tycker mer om när man får mötas man mot man och har lättare att få ut min kapacitet. Så det ser vi fram emot…😃

Nu blir det en sportlovsvecka där jag planerar att, utöver de här 3 permanenta passen lägga till ett styrkepass. Anledningen är att jag har varit frisk ett tag och känner att jag maximerar min träning för att nå målen den här säsongen, helt enkelt .😊

Kul också att se att det går bra för de som kör ICA-CUP nere i Ulricehamn!!💪 Nu blir det nog vila innan styrkan på måndag!!

Vi hörs och syns😘

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s