Stundande comeback och framtida planering!👌🏻

Hejsan! Det har gått några dagar sen sist, då jag berättade att lägret med Örebro Läns Skidförbund blev inställt för min del. Nu har det gått några dagar av kurering, så nu är jag faktiskt nästan frisk. Inte helt frisk, men på torsdag är jag förhoppningsvis på banan igen!🤗👌🏻 Det är viktigt att ha några extradagar efter man blivit frisk, så inget är skrivet i sten ännu, men den här veckan ska jag nog stå på ett par skidor igen!😄 Det har varit en efterhängsen förskylning som jag dragits med, sen den drog igång har jag varit ”lite” förkyld hela tiden. Det har liksom aldrig brutit ut, så tre veckor har det gått sen jag tränade sist!😕 Nu är det bara att dra igång igen och försöka att INTE bli förkyld igen. Motivationen har sviktat och det har varit så frustrerande att inte kunna varken åka skidor eller träna. Men det är fortfarande en bit kvar på säsongen och vi får sikta på att formtoppad. 💪🏼 Några tävlingar ska det väl bli. Poängtävlingen på torsdag får vi se med, sedan är det Aspelundsrundan i helgen, som skulle kunna vara av intresse om det finns snö. ✌🏻️ De två återkommer jag dock med eller om jag tränar istället. Sedan följer träning i ett par veckor, utan tävling innan vi avrundar säsongen med ett par tävlingar i Falun och även Kilsbergsloppet, (som vi själva arrangerar). 👍🏻 Sedan försöker vi få ett kanonavslut med tävlingar i Orsa och Storstenshöjden. Så bara för att säsongen hittills har varit bedrövlig så betyder det inte att man kan gå in i barmarkssäsongen med en skön känsla trots allt!!

 

Nu kör vi!!🤘🏻💪🏼

Kommentera

